اینترنت اشیاء ، آردوینو ، رزبری پای ، الکترونیک ، کامپیوتر ، اندروید

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

پروژه ساخت مدار اندازه گیری ضربان قلب با سنسور تشخیص ضربان قلب KY-039

نام این سنسور کمی فریب دهنده است و انتظار زیادی ایجاد میکند . با شنیدن نام سنسور تشخیص  ضربان قلب ، تصویر میشه که این سنسور از طریق مثلا ارتباط I2C  به صورت اعداد دیجیتالی ضربان قلب رو برای ما تعیین میکنه . اما در حقیقت اینطور نیست . 


این سنسور در واقع شدت نور مادون قرمز رو به صورت آنالوگ برای ما تعیین میکنه . با استفاده از ورودی ADC اعدادی از 0 تا 1024  رو به ما میده .

با قرار گرفتن انگشت بین LED مادون قرمز و گیرنده مادون قرمز با کم و زیاد شدن جریان خون در انگشت مقدار نور عبوری از انگشت هم تغییر میکنه . ما با اندازه گیری تعداد این تغیرات در واحد زمان ضربان قلب رو محاسبه میکنیم . :)


ادامه مطلب...
۱۴ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۴۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
هادی ندائی

چگونه اپلیکیشن چت real-time بسازیم



در اینجا قصد داریم یک وب اپلیکیشن چت بسیار ساده بسازیماین اپلیکیشن جنبه کاربردی نداره و بیشتر قصد داره شما رو با نحوه کار اپلیکیشن های real-time آشنا کنهبرای این کار از کتابخانه socket.io استفاده کردیم که امکان یک ارتباط آنی و دو‌طرفه بین کلاینت(کاربرو سرور را فراهم میکند.

پس از تکمیل مراحل پروژه در نهایت ما یک وب اپلیکیشن بسیار ساده داریم که داخل مرورگر بازش میکنیم یک فیلد ورود متن داره که میتونیم پیام مورد نظر رو داخلش بنویسیم و پس از اینکه برروی send کلیک میکنیم پیام ارسال میشه که در بالای همون صفحه پیام‌های ارسالی قابل مشاهده هستاگه وب اپلیکیشن رو در چندین تب باز کنیم پیام‌های ارسالی از یک تب در تمامی دیگر تب ها قابل مشاهده است که این امر نشان میدهد socket.io چگونه پیام‌ها رو به صورت آنی به تمامی کلاینت های متصل ارسال میکند.


ادامه مطلب...
۰۷ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۰۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین ندائی